Kādu ūdeni dzert – siltu vai aukstu?

silts vai auksts ūdens

Pietiekama ūdens uzņemšana ikdienā ir ļoti svarīgs nosacījums labas veselības uzturēšanai. Tam ir daudz priekšrocības – imunitātes uzlabošana, toksīnu izskalošana, ādas mitrināšana un svara zaudēšanas veicināšana. Tomēr vēl joprojām viedokļi atšķiras par to, kādā temperatūrā dzeramais ūdens ir visveselīgākais – viegli vēss vai silts.

Diemžēl daudziem cilvēkiem izdzert pietiekamu ūdens daudzumu sagādā grūtības. Par to, kā atvieglot optimāla ūdens daudzuma uzņemšanu, lasi rakstā Ieteikumi, kā izdzert nepieciešamo ūdens daudzumu.

Šajā rakstā noskaidrosim, kādas ir galvenās priekšrocības gan vēsam, gan siltam ūdenim. 

Auksts ūdens

Nekas nav tik patīkams, kā vēss ūdens brīdī, kad pārņem slāpes. Īpaši, ja tas notiek karstā vasaras pēcpusdienā.

Interneta veikalā ŪDENS PUDELE iespējams iegādāties lieliskas termopudeles, kas spēj saglabāt dzēriena temperatūru stundām ilgi. Auksti dzērieni termopudelēs spēj saglabāt vēsumu līdz pat 48 stundām. Šāda pudele ir lieliska izvēle vasarā, kad ūdens mēdz uzkarst pludmalē vai, ja ūdens ticis atstāts mašīnā. Termopudele neļaus ūdenim palikt siltam.

Šajā sadaļā vairāk par aukstā ūdens priekšrocībām un trūkumiem, lai iegūtu pēc iespējas objektīvāku viedokli.

Priekšrocības

Viena no galvenajām auksta ūdens priekšrocībām ir temperatūras pazemināšana. Tas ir īpaši svarīgs veselības uzlabotājs sekojošās situācijās:

  • Sporta treniņa laikā. Auksts ūdens palīdz regulēt ķermeņa temperatūru gan treniņa laikā, gan pēc tā. Tas ļauj veldzēt slāpes un atgūt zaudēto enerģiju, sniedzot vairāk spēka.
  • Kad ārā ir ļoti karsti. Auksts ūdens ir lielisks palīgs, kas palīdzēs cīnīties pret karstuma viļņiem īpaši siltās vasaras dienās. 
  • Paaugstinātas temperatūras laikā. Saslimšanas gadījumā dzert pietiekami daudz ūdens ir īpaši svarīgi. Vēl jo vairāk tad, ja ir paaugstināta temperatūra. Vēss un atspirdzinošs ūdens samazinās ķermeņa temperatūru un neļaus baktērijām pārņemt organismu.
  • Liekā svara zaudēšanas procesā. Auksts ūdens ir lielisks palīgs svara zaudēšanas laikā, jo tas uzlabo un paātrina vielmaiņu. Regulāra ūdens dzeršana dienas laikā palīdzēs sadedzināt papildus 70 kalorijas, kas ir līdzvērtīgs aptuveni 15 minūšu ilgai pastaigai.
  • Slikta garastāvokļa gadījumā. Kā izrādās, glāze auksta ūdens patiešām var uzlabot garastāvokli. Eksperti norāda, ka auksta ūdens dzeršanas laikā tiek aktivizēta smadzeņu daļa, kas ietekmē noskaņojumu. 

Trūkumi

Aukstam ūdenim piemīt palēninoša iedarbība attiecībā pret ēdiena pārstrādi. Uzņemot aukstu ūdeni, ķermenim ir jāpatērē lielāks enerģijas daudzums, lai sasildītu uzņemto ēdienu un sagatavotu to pārstrādei. Tas palēnina procesu daudz vairāk, nekā, ja tiek uzņemts silts ūdens.

Labākais laiks, kad dzer aukstu ūdeni

Vislabākais laiks un iemesls, kad uzņemt aukstu ūdeni ir ķermeņa temperatūras samazināšanai. Pēc treniņa vai slimības laikā ir ieteicams veldzēties ar patīkami vēsu ūdeni. 

Silts ūdens

Ūdens uzņemšana jebkurā formā ir laba cilvēka veselībai. Tiešā veidā uzņemot ūdeni, iegūstot to no citiem dzērieniem vai ēdienim. Tomēr eksperti atzīst, ka viegli siltam ūdenim ir vairāk veselību ietekmējošu priekšrocību, nekā aukstam ūdenim. 

Ir gadījumi, kad nav nekā labāka par siltu tēju vai karstu rīta kafiju. Īpaši atpūšoties pie dabas, kad vakari kļūst vēsi un pie ugunskura gribas iemalkot ko siltu. Kvalitatīva termopudele ir lielisks sabiedrotais, kas līdz pat 12 stundām uzturēs siltumā ūdeni, tēju, kafiju vai jebkuru citu silto dzērienu.

Zemāk uzskaitītas dažas no galvenajām un svarīgākajām silta ūdens priekšrocībām.

Priekšrocības

Siltam ūdenim ir vairākas lieliskas priekšrocības. Galvenās no tām uzskaitītas zemāk:

  • Silts ūdens ievērojami uzlabo gremošanas procesus. Balstoties uz Ķīniešu medicīnu un ājurvēdas praksi, glāze silta ūdens tukšā dūšā no paša rīta ir labākais veids, kā iesākt dienu un pamodināt savu ķermeni. Tas aktivizē tavu gremošanas sistēmu, stimulē asinsplūsmu, kā arī palīdz atbrīvoties no aizcietējuma.
  • Tas palīdz atbrīvot ķermeni no toksīniem. Silts ūdens pozitīvi ietekmē sejas un ķermeņa ādu, to mitrinot un no organisma izvadot kaitīgos toksīnus. Rezultātā āda izskatās mirdzoša un skaista.
  • Aizkavē novecošanu. Silts ūdens sašķeļ toksīnus, tādējādi liekot ādai justies mīkstākai un dzīvīgākai. Tas veicina kologēna izstrādi, mazinot grumbas un rievas uz sejas un ķermeņa.
  • Silts ūdens atvieglo sāpes. Dzerot ūdeni istabas vai siltākā temperatūrā, iespējams gūt atvieglojumu no muskuļu sāpēm, galvassāpēm, menstruācijas izraisīto krampju sāpēm un locītavu sāpēm. 

Trūkumi

Lai arī silts ūdens ir bagāts ar lieliskām priekšrocībām, kas ievērojami uzlabo organisma darbību, tam ir viens visai liels trūkums – garša. Daudziem cilvēkiem ir grūtības ar ūdens uzņemšanu pietiekamā daudzumā, un siltu ūdeni varētu būt vēl grūtāk iedzert. Taču jāpatur prātā, ka ūdens garšu var arī padarīt labāku, pievienojot citrusaugļus vai ogas. 

Labākais laiks, kad dzert siltu ūdeni

Vislabākais laiks, kad dzert siltu ūdeni, kā jau noskaidojām, ir pats dienas sākums. Tas palīdzēs pamodināt vielmaiņu un likt tai sākt darboties pirms ēdiena uzņemšanas. Tāpat ir ieteicams dzert siltus dzērienus maltīšu laikā, jo tas palīdz saglabāt uzņemto ēdienu šķidrā formā, pasargājot iekšējos orgānus.

Kā jau noprotams, ir pietiekami daudz priekšrocības gan aukstam, gan siltam ūdenim. Ikdienā sabalansējot gan auksta, gan silta ūdens uzņemšanu, izdosies iegūt lielisku un veselīgu līdzsvaru. Galvenais atcerēties, ka uzņemt pietiekamu ūdens daudzumu ir svarīgi jebkurā gadījumā – aukstu vai siltu.